Cherrytomaat, komkommer, paprika, wortel.

Rauwkost voor moeilijke eters

Ik ben gezegend met een kind dat heel goed eet. Joppe vindt bijna alles wat ik kook lekker. Ik hoef niet met spruitjes of witlof aan te zetten, maar de meeste groenten gaan er goed in. Krijg jij er weinig groenten in? Dan is een bakje rauwkost echt een tip. De meeste kinderen houden wel van cherrytomaatjes, komkommer, wortel en stukjes paprika. Joppe vraagt meestal zelf om een bakje komkommer als ik aan het koken ben. Tip: de rauwkost gaat er extra goed in bij je kind met een filmpje erbij. Ik doe dit meestal als ik zelf aan het koken ben; kan ik rustig koken en kan Joppe even uitrusten van een drukke dag en vitamines naar binnen werken. Twee vliegen in één klap ;)!

Bakjes rauwkost zijn overigens niet alleen lekker voor kinderen. Zet er een dipsaus bij, zoals hummous, guacamole of tzatziki en je hebt een heerlijke snack voor volwassenen!

Dit heb je nodig

Eén of meerdere van onderstaande groenten:

  • Cherrytomaatjes
  • Komkommer
  • Wortel
  • Paprika

Zo maak je het

  1. Simpeler kan niet: snijd alle groenten en doe ze in een bakje :).
  2. Serveer eventueel met een dipsaus, zoals hummous, guacamole of tzatziki.

Wat vind je van dit recept?

One Comment

  1. Pingback: Een vegetarisch eetpatroon kidsproof maken - Foxilicious Blog

Laat een bericht achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*