Pasta met broccoli en ricotta

          Vega pasta groente

Ben je op zoek naar een snelle maaltijd voor doordeweeks? Ga dan voor deze simpele pasta met broccoli en ricotta. Makkelijk om te maken en super smaakvol.

Broccoli is gezond

Broccoli is een ontzettend gezonde groente. Het is een echte vitaminebom, met vitamine A, B, C, E en K en ook nog een mooie dosis calcium, kalium, fosfor, betacaroteen, zink, ijzer en koper. Mijn kinderen zijn er gek op. Ze eten het graag met hun vingers.

Alternatief: broccoli ricottasaus

Mocht je niet van broccoliroosjes houden, dan kun je ervoor kiezen om de broccoli te pureren samen met de ricotta. Deze broccoli-ricottasaus kun je over de pasta schenken.

Vega pasta groente

Pasta met broccoli en ricotta

Dit is een super simpel, snel en heel smaakvol vegetarisch pastarecept. Ideaal om doordeweeks na een drukke werkdag op tafel te zetten.
Nog geen beoordeling
Voorbereidingstijd: 5 minuten
Bereidingstijd: 10 minuten
Totale tijd: 15 minuten
Gang: Hoofdgerecht
Keuken: Fusion, Italiaans
Trefwoord: Broccoli, Pasta, Ricotta
Porties: 4 personen

Ingrediënten

  • 320 gram pasta
  • 800 gram broccoli
  • 250 gram ricotta
  • 2 teentjes knoflook
  • olijfolie
  • zout
  • peper
  • 50 gram geraspte Parmezaanse kaas

Instructies

  • Kook de pasta volgens de aanwijzingen op de verpakking gaar. Giet af en besprenkel met wat olijfolie zodat het niet aan elkaar gaat plakken.
  • Was de broccoli en snij in roosjes. Doe de broccoli in een pan met ruimkokend water en kook in 4-5 minuten beetgaar. Giet af en breng op smaak met zout en peper.
  • Gebruik de pan waarin je de broccoli hebt gekookt. Verwarm hierin een scheut olijfolie. Snij de knoflook fijn en doe bij de olijfolie. Voeg de broccoliroosjes toe en roer goed door.
  • Roer de ricotta door de broccoli en roer de pasta erdoor. Breng eventueel nog extra op smaak met zout en peper en garneer met wat Parmezaanse kaas.

Kidsproof tips

  • Deze pasta kun je prima aan je kids voorschotelen.
  • Is broccoli geen favoriet bij je kids? Ga dan voor een andere groente, zoals bijvoorbeeld bloemkool, paprika, champignons, courgette of sperziebonen. 
  • Een andere optie is om de broccoli te pureren, samen met de ricotta. Zo krijg je een broccoli-ricottasaus zonder stukjes. 

Voedingswaarden

Zout: 315mg | Calcium: 379mg | Vitamine C: 178mg | Vitamin A: 1632IU | Suiker: 6g | Vezels: 8g | Kalium: 892mg | Cholesterol: 43mg | Calorieën: 528kcal | Verzadigd vet: 8g | Vet: 14g | Eiwitten: 28g | Koolhydraten: 76g | Iron: 3mg

Disclaimer

Dit recept kan affiliate links bevatten. Dit zijn links naar producten of websites, waarbij ik een kleine commissie krijg als jij via die link een aankoop doet. Hiervoor betaal jij niets extra’s. Het is eigenlijk de perfecte manier om Foxilicious te steunen, zonder dat het jou iets kost.

Heb je dit recept gemaakt? Super leuk!Maak een foto en deel deze op Instagram @foxilicious.nl en gebruik hashtag #foxilicious
Pin it Print
Vegetarische pasta roomkaas spekjes Snelle pasta met broccoli, boursin en vegetarische speckjes
Vegan Indische rendang van jackfruit Veganistische vegetarische stoofvlees

Een reactie op “Pasta met broccoli en ricotta

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Beoordeling