Vroeger kreeg ik van mijn ouders altijd een Vietnamese loempia als we op de markt waren. Heerlijk, maar wel vrij ongezond. Deze spring rolls zijn een stuk gezonder, daar komt geen frituurpan aan van pas! Je kunt verschillende ingrediënten gebruiken in de spring roll. Voel je vrij om te variëren :).

[ingredients title=”Dit heb je nodig”]

  • Rijstvellen (te koop bij een toko)

Toppings

Kies 4-8 van onderstaande toppings

Online cursus Vaker Vega

Wil jij vaker vegetarisch eten?

Maar weet je niet waar je moet beginnen?

Of heb je niet genoeg inspiratie?

✓ Of weet je niet hoe je het kunt volhouden?

✓ Ben je bang om vlees te missen?

Doe mee met de online cursus Vaker Vega. Ik leer je in 5 weken alles wat je nodig hebt om vegetarisch eten in te passen in jouw leven.

Online cursus vegetarisch eten

  • Komkommer, julienne gesneden
  • Wortel, julienne gesneden
  • Rode kool, fijn geraspt
  • Avocado, in reepjes
  • Taugé
  • Rode paprika, in reepjes
  • Mango, in reepjes
  • Veldsla of spinazie

Daarnaast:

  • Handje mie, gekookt
  • Handje koriander of peterselie
  • Creme fraiche, aangemaakt met wat chipotlesaus

Saus

  • Sojasaus
  • Chilisaus

[/ingredients]

[directions title=”Zo maak je het”]

  1. Zorg dat je al je toppings klaar hebt liggen.
  2. Pak een kom die iets groter is dan je rijstvellen en vul deze met warm water. Leg één rijstvel in het water tot het vel zacht is geworden.
  3. Haal het vel uit het water en leg deze op een droge snijplank of theedoek. Vul het midden van je loempia met je toppings. Let op; niet te vol leggen, want dan kun je de loempia niet meer rollen.
  4. Vouw de twee zijkanten naar binnen, vouw de voorkant over je vulling heen en rol daarna je loempia op.
  5. De loempia smaakt heerlijk met wat sojasaus of chilisaus!

Lekker als borrelhapje, of als maaltijd, met bijvoorbeeld een soep of salade.

[/directions]